Garantie en klachten

Voor elk product dat je bij TRIXON koopt geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een extra garantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Geen gedoe, wij regelen het gewoon!

Bij TRIXON hebben we een hekel aan onduidelijkheid! Daarom hebben we hieronder kort en bondig de garantievoorwaarden beschreven. Alles met betrekking tot de garantie vind je op deze pagina, je hoeft dus niet te vrezen voor kleine lettertjes. Bij ons hoef je niet extra te betalen voor een aanvullend garantiepakket, wij leveren Refurbished en nieuwe devices standaard met maar liefst 2 jaar garantie.

Hoe kan ik mijn product(en) gratis terugsturen binnen de bedenktijd?

Binnen 14 kalenderdagen na aflevering kun je zonder opgave van reden jouw product(en) aanmelden om retour te sturen. Aanmelden kun je doen door te mailen naar info@trixon.nl of te bellen naar 085 - 303 8825. Vervolgens heb je nog 14 dagen de tijd om jouw bestelling daadwerkelijk in te leveren bij een PostNL-locatie. Je zult een e-mail ontvangen met retourinstructies en een verzendetiket. Het verzendetiket kun je printen en vervolgens op de verzendverpakking plakken. Zodra je de producten hebt verpakt en het verzendetiket hebt opgeplakt, kun je deze laten inscannen bij een PostNL-locatie bij jouw in de buurt. Het verzenden kost je helemaal niets! Bij aflevering krijg je een verzendbewijs van de baliemedewerker, bewaar deze goed!

Kijk voor meer informatie over retourneren op https://www.trixon.nl/retourneren-en-ruilen.

Hoelang is de garantietermijn?

Bij TRIXON ben je verzekerd van 2 jaar garantie op refurbished en nieuwe hardware. Onderdelen en accessoires waar de gebruikswijze invloed heeft op de slijtage leveren wij met een beperkte garantie van 12 maanden. Hieronder vallen het moederbord, de batterij, de laadconnector, de hoofdtelefoonaansluiting, hardware knoppen en accessoires. De garantie verloopt direct via TRIXON.

Onder onze garantie zijn de onderstaande punten niet inbegrepen:

  • Beschadigingen die zijn ontstaan door val-, druk-, stoot-, gebruik- of vochtschade.
  • Schade die is veroorzaakt door kortsluiting van buitenaf. 
  • Schade die is ontstaan aan de hoofdtelefoonaansluiting en laadconnector door stof / zand.
  • Vervanging van batterijen met een capaciteit van meer dan 80%. 
  • Is jouw device door een derde partij geopend, dan vervalt de garantie ook.
  • Producten die worden voorzien van niet-originele software zoals Jailbreak of CyanogenMod.

Maak voor het terugsturen van jouw product indien mogelijk een back-up van de bestanden. Mocht je toch schade hebben door eigen toedoen, dan kan TRIXON dit tegen scherpe tarieven voor je repareren.

Hoe kan ik mijn product(en) terugsturen tijdens de garantieperiode?

Indien er binnen 2 jaar na de levering van het device een probleem voordoet, neem dan contact op via e-mail info@trixon.nl of telefoonnummer 085 - 303 8825. Wij zullen eerst proberen om het probleem op afstand te verhelpen door middel van telefonische ondersteuning. Mocht de telefonische ondersteuning niet het gewenste effect hebben dan kunnen wij het bij ons op locatie door middel van geavanceerde apparatuur onderzoeken. Vervolgens zullen wij onderzoeken of het defecte product kan worden gerepareerd, mocht dit niet (op korte termijn) mogelijk zijn dan zullen we een vervangend product leveren. Ontbinding van de overeenkomst is uitsluitend binnen de bedenktijd mogelijk of als het defecte product niet gerepareerd of vervangen kan worden. Als je jouw volledige bestelling binnen de bedenktijd terugstuurt dan zullen wij zorgen voor een verzendetiket. Na de 14 dagen bedenktijd dient de overdracht van het product door jou als klant te worden verzorgd. Dit is mogelijk door het product bij ons op locatie af te leveren of door het te versturen. Het risico bij verzending op eventueel verlies of schade ligt bij jou als klant. De kosten voor verzending worden na reparatie of vervanging aan je terugbetaald. 

Klachten

Wij proberen elke dag onze producten en diensten te verbeteren. Desondanks kan het soms voorkomen dat we een foutje maken waardoor jij niet tevreden bent. Indien jij ontevreden bent over onze producten of diensten dan vernemen we dat graag via e-mailadres: info@trixon.nl. Met jouw feedback kunnen wij ons nog meer verbeteren en natuurlijk zullen we altijd met een gepaste oplossing komen. Na ontvangst van jouw klacht ontvang je van ons een bevestiging. Wij zullen vervolgens jouw klacht binnen 7 dagen na ontvangst beantwoorden. Mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij jou hiervan op de hoogte stellen.

Ben je niet helemaal tevreden met onze klachtafhandeling? Dan is het mogelijk om jouw klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel of het ODR Platform.

Onze bedrijfsgegevens zijn:

TRIXON

Sprengerlaan 7

8251 PH Dronten

085 303 88 25

info@trixon.nl

KVK: 60805064

BTW: NL209742094B01