Garantie en klachten

Voor elk product dat je bij TRIXON koopt geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een extra garantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Geen gedoe, wij regelen het gewoon!

Hoe kan ik mijn product(en) gratis terugsturen binnen de bedenktijd?

Binnen 14 kalenderdagen na aflevering kun je zonder opgave van reden jouw product(en) aanmelden om retour te sturen. Aanmelden kun je doen door te mailen naar klantenservice@trixon.nl. Vervolgens heb je nog 14 dagen de tijd om jouw bestelling daadwerkelijk in te leveren bij een afleverlocatie. Je zult een e-mail ontvangen met retourinstructies en een verzendetiket. Het verzendetiket kun je printen en vervolgens op de verzendverpakking plakken. Zodra je de producten hebt verpakt en het verzendetiket hebt opgeplakt, kun je deze laten inscannen bij een verzendlocatie bij jouw in de buurt. Het verzenden kost je helemaal niets! Bij aflevering krijg je een verzendbewijs van de baliemedewerker, bewaar deze goed!

Kijk voor meer informatie over retourneren op https://www.trixon.nl/retourneren-en-ruilen.

Wettelijke garantie en extra garantie, hoe zit dat?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat jouw aangekochte product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een eigen garantie van 36 maanden. Onze eigen garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Wat valt onder de garantie?

Wanneer je een device na aanschaf niet compleet, beschadigd of defect van ons ontvangt, neem dan direct contact met ons op. Het device wordt dan kosteloos omgeruild. Heb je de iPhone of iPad al enige tijd in gebruik en krijg je dan last van een technisch mankement? Dan repareren we dat graag kosteloos voor je. Onderstaande technische mankementen vallen onder de 36 maanden garantie:

  • Problemen met de microfoon / luidspreker
  • Problemen met de wifi- en netwerkverbinding
  • Problemen met het moederbord
  • Touchscreen die gedeeltelijk of niet functioneert
  • Knoppen op het device die niet werken, m.u.v. de touch-ID functionaliteit
  • Accu/batterij die snel leegloopt of warm wordt*

* Al onze refurbished iPhones en iPads hebben bij aanschaf een minimale batterijcapaciteit van 85%. Pas als de batterijcapaciteit binnen de garantietermijn is teruggelopen naar minder dan 70%, wordt de batterij kosteloos vervangen.

Wat als we het technisch mankement niet kunnen repareren?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat jouw aangekochte product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor refurbished iPhones, iPads en MacBooks geldt ook een eigen garantie van 36 maanden. Onze eigen garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. We doen ons uiterste best om een technisch mankement (die aan onze voorwaarden voldoet) binnen de garantieperiode te repareren. Soms kan het voorkomen dat een reparatie ons niet lukt. In dat geval wordt het device omgeruild voor een vergelijkbaar exemplaar. Als dit niet mogelijk is, dan krijg je een terugbetaling. De hoogte van dit bedrag is afhankelijk van de aanschafdatum:

  • 0-12 maanden na aanschaf: 100% van de aankoopprijs vergoed
  • 13-18 maanden na aanschaf: 60% van de aankoopprijs vergoed
  • 19-24 maanden na aanschaf: 40% van de aankoopprijs vergoed
  • 25-36 maanden na aanschaf: 25% van de aankoopprijs vergoed

Wat valt niet onder de garantie?

Defecten die zijn ontstaan door gebruikers-, val-, stoot- of waterschade, vallen niet binnen onze garantie. Ook vergoeden wij schade die ontstaat door illegale software niet. Laat je een device repareren of onderdelen vervangen bij een externe partij? Ook dan vervalt de garantie bij TRIXON. Verder vallen onderstaande punten buiten onze 36 maanden garantie:

  • Technische mankementen na onze garantieperiode
  • Gebogen toestellen
  • Gebroken simkaartlezer
  • De Touch ID functionaliteit bij vervanging van de homebutton
  • De Face-ID functionaliteit bij vervanging van de frontcamera bij een iPhone X, XS, XR of 11
  • Gebroken cameralens
  • Beschadigde of vieze laadconnector
  • Loszittende onderdelen hoofdtelefoon aansluiting / AUX Flex
  • Loslatende coating bij Retina Macbook schermen
  • Bij de iPhone 7 (Plus) / iPhone 8 (Plus) is de homebutton niet te repareren, dus hierop kunnen wij geen garantie geven

Uitzonderingen op garantieperiode

Hieronder staat aangegeven bij welke aankoopdatum welk garantietermijn van toepassing is op uw aankoop.

  • 3 jaar garantie op refurbished producten zie zijn aangeschaft na 14-04-2021
  • 2 jaar garantie op refurbished producten die zijn aangeschaft vóór 14-04-2021

Klachten

Wij proberen elke dag onze producten en diensten te verbeteren. Desondanks kan het soms voorkomen dat we een foutje maken waardoor jij niet tevreden bent. Indien jij ontevreden bent over onze producten of diensten dan vernemen we dat graag via e-mailadres: klantenservice@trixon.nl. Met jouw feedback kunnen wij ons nog meer verbeteren en natuurlijk zullen we altijd met een gepaste oplossing komen. Na ontvangst van jouw klacht ontvang je van ons een bevestiging. Wij zullen vervolgens jouw klacht binnen 7 dagen na ontvangst beantwoorden. Mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij jou hiervan op de hoogte stellen.

 

Onze bedrijfsgegevens zijn:

TRIXON

Popovstraat 48

8013 RK Zwolle

038 785 91 41

klantenservice@trixon.nl

KVK: 78312892

BTW: NL861342392B01