Retourneren en ruilen

Mag ik mijn product(en) retourneren?

Ja, je hebt het recht om jouw aankoop tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Mocht je gebruik maken van het herroepingsrecht, dan heb je na annulering nogmaals 14 dagen de tijd om het product retour te sturen. Je kunt dan kiezen voor een vervangend product of een terugstorting van het aankoopbedrag. 

Hoe kan ik mijn product(en) gratis terugsturen binnen de bedenktijd?

Binnen 14 kalenderdagen na aflevering kun je zonder opgave van reden jouw product(en) aanmelden om retour te sturen. Aanmelden kun je doen door te mailen naar info@trixon.nl of te bellen naar 085 - 303 8825. Vervolgens heb je nog 14 dagen de tijd om jouw bestelling daadwerkelijk in te leveren bij een PostNL-locatie. Je zult een e-mail ontvangen met retourinstructies en een verzendetiket. Het verzendetiket kun je printen en vervolgens op de verzendverpakking plakken. Zodra je de producten hebt verpakt en het verzendetiket hebt opgeplakt, kun je deze laten inscannen bij een PostNL-locatie bij jouw in de buurt. Het verzenden kost je helemaal niets! Bij aflevering krijg je een verzendbewijs van de baliemedewerker, bewaar deze goed! Uiteraard is het ook mogelijk om jouw bestelling via een andere vervoerder te retourneren, in dat geval vergoeden wij de gemaakte kosten niet. 

Hoeveel kost het om mijn bestelling te retourneren?

Het terugsturen van jouw aankoop binnen de bedenktijd is bij ons helemaal gratis!

Download hier ons herroepingsformulier (optioneel: herroepingsformulier is niet noodzakelijk om in te vullen bij retouren, contact opnemen met de klantenservice is voldoende.)

Welke producten kunnen niet worden geretourneerd?

  • Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken, zoals in-ear headphones.
  • Schade die is veroorzaakt door kortsluiting van buitenaf. Voorbeelden hiervan zijn blikseminslag of het gebruik van een verkeerde adapter.
  • Makkelijk kopieerbare producten waarvan de verzegeling is verbroken, zoals games, dvd's en cd's.

Wat zijn de voorwaarden voor volledige terugbetaling?

De kosten voor de bestelling zullen volledig, inclusief de kosten voor heenzending, worden terugbetaald, tenzij:
  • De producten beschadigd zijn door val-, druk-, stoot-, gebruik- of vochtschade.
  • Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
  • Verzendkosten heenzending ontvangt u alleen terug indien de volledige bestelling wordt geretourneerd.

Waar moet ik aan denken als ik mijn product(en) terugstuur?

  • Voeg alle toebehoren en accessoires bij je retourzending (tenzij anders is afgesproken). Indien artikelen onvolledig worden geretourneerd kunnen we de retour niet in behandeling nemen.
  • Bij afgifte van je retourzending ontvang je een afgiftebewijs, bewaar deze bon minimaal vijf dagen.
  • Laat de verkoopverpakking, daar waar mogelijk, heel. Gebruik bijvoorbeeld geen Duct Tape om de verkoopverpakking dicht te tapen.
  • Verwijder alle accounts en bestanden van jouw device. Let bij Apple artikelen op het uitzetten van de ‘’Zoek mijn iPhone’’ functie.
  • Is je product beveiligd met een wachtwoord of pincode? Stuur ons een mailtje met daarin het wachtwoord. Dan kunnen we na ontvangst direct met jouw product aan de slag.
  • Je product kan tijdens het proces teruggezet worden naar fabrieksinstellingen. Maak daarom een back-up van je gegevens en bestanden.